2. Jocuri de mișcare pentru dezvoltarea calităților motrice
Jocurile de mișcare sunt un excelent mijloc pentru dezvoltarea calităților motrice. Aceste jocuri de mișcare realizate în cadrul lecțiilor de educație fizică și sport pot ajuta la dezvoltarea calităților motrice într-un mod plăcut și eficient pentru elevi.
În această carte vei găsi 150 de jocuri și exerciții pentru dezvoltarea calităților motrice.
Jocurile de mișcare din această carte sunt structurate astfel:
- jocuri de mișcare pentru dezvoltarea vitezei;
- jocuri de mișcare pentru dezvoltarea îndemânării;
- jocuri de mișcare pentru dezvoltarea rezistenței;
- jocuri de mișcare pentru dezvoltarea forței;
- exerciții pentru dezvoltarea supleței.
Jocuri de mișcare pentru dezvoltarea calităților motrice - Detalii carte
Număr pagini: 151;
Număr jocuri și exerciții: 150;
Reprezentare grafică jocuri: color;
Format carte: B 5;
ISBN carte: în curs de primire.
Fiecare joc din carte are o descriere + o imagine color, în rândurile următoare o să vă prezentăm patru jocuri din carte.
Unu din zece
Materiale necesare:
- 20 de eșarfe, o sfoară pentru linia de sosire.
Descrierea jocului:
Se va realiza o suprafață de joc ca în imagine, distanța de 10 metri între linii. Se vor realiza două echipe a câte 10 jucătorii, echipele având rol diferențiat.
Jucătorii uneia dintre echipe se aliniază pe un singur rând, înapoia liniei de plecare, de unde se dă startul.
Jucătorii celei de a doua echipe se dispun pe liniile intermediare după cum urmează:
- pe prima linie - 4 jucători;
- pe linia doi - 3 jucători;
- pe linia trei - 2 jucători;
- pe linia patru - 1 jucător.
Doi jucători care nu fac parte din echipă, vor ține întins firul pe linia de sosire.
Jucătorii care sunt așezați pe liniile intermediare, vor sta cu brațele întinse lateral, având în fiecare mână o eșarfă care atârnă.
La semnal pleacă cei zece jucători aflați pe linia de plecare, parcurg distanța până la prima linie intermediară, unde se află cei patru jucători cu eșarfe.
Fiecare jucător încearcă să intre în posesia unei eșarfe, știind că numai așa vor continua cursa.
Au luat startul zece jucători dar pe prima linie se găsesc 8 eșarfe, astfel că doi jucători, cei fără eșarfe, vor fi obligați să renunțe la continuarea alergării.
Același lucru se întâmplă și pe liniile următoare, pe fiecare linie fiind eliminați câte doi jucători.
Lupta pentru victorie se dă la ultima linie, unde se găsește un jucător cu două eșarfe, dintre cei doi finaliști câștigă cursa primul care reușește să rupă firul de sosire.
Jocul se reia cu schimbarea rolurilor.
Mingea la căpitan
Materiale necesare:
Descrierea jocului:
Colectivul de elevi se va împărți în echipe egale ca număr de elevi, fiecare echipă va avea o minge de baschet care va fi în posesia căpitanului.
Căpitanul va fi la 5 metri înaintea elevilor din echipa proprie.
Căpitanul va face un schimb de pase cu primul elev din echipa proprie, după acest schimb primul elev se va lăsa în poziția ghemuit.
Jocul continuă în acest fel până la ultimul elev, după fiecare schimb de pase, elevul respectiv se va lăsa în poziția ghemuit.
Echipa care reușește să ajungă mai repede cu toți elevii în poziția ghemuit câștigă un punct. Se vor realiza mai multe asemenea runde cu schimbarea căpitanului.
Mingea iute
Materiale necesare:
- cercuri, o minge de handbal, conuri.
Descrierea jocului:
Se va realiza din conuri un pătrat cu latura de 15 metri, la o distanță de fiecare colț al pătratului va fi așezat un cerc.
Lateral de acest pătrat vor fi așezate 8 cercuri, se vor realiza două echipe a câte 8 elevi.
Echipa A va fi așezată astfel:
- 4 elevi în interiorul pătratului;
- 4 elevi în interiorul cercurilor (câte unul în fiecare cerc).
Fiecare elev al echipei B va fi așezat în unul din cele 8 cercuri, unul dintre elevi va avea mingea de handbal în posesie.
Jocul începe cu elevul care are mingea în posesie, acesta o aruncă în sus astfel ca aceasta să cadă în interiorul pătratului unde se află unul din cei 4 elevi ai echipei A.
Echipa B trebuie să realizeze o tură de alergare și să revină la locurile lor, înainte ca echipa A să facă o tură completă de pase în jurul pătratului.
Dacă echipa B reușește să facă acest lucru, aceasta câștigă un punct.
Echipa A pentru a primi punctul trebuie să recupereze mingea prin unul din cei 4 elevi aflați în interiorul pătratului și să realizeze o tură completă de pase înainte ca echipa B să apuce să revină la locurile de unde au început jocul.
După o anumită perioadă de timp echipele vor face schimb de locuri.
Balonul în aer
Materiale necesare:
- cercuri, baloane, mingi tenis de câmp, copete.
Descrierea jocului:
Se vor realiza două grupe de elevi, primul elev de la fiecare grupă va avea un balon în posesie.
Pe copete vor fi așezate mingile de tenis, lateral de copete vor fi așezate cele două cercuri
Elevii se vor deplasa prin mersul piticului, vor menține un balon în aer cu ajutorul mâinilor iar în același timp vor muta cele 5 mingi de pe copete în interiorul cercului. Mingile vor fi mutate pe rând.
3. Jocuri cu mingea pentru orele de educație fizică și sport
Cartea"Jocuri cu mingea pentru orele de educație fizică și sport" conține un număr de 30 de jocuri ce pot fi realizate în cadrul orelor de educație fizică și sport pentru antingerea diferitelor obiective.
Jocurile din carte pot fi realizate în cadrul verigelor tematice sau în cadrul verigii "Pregătirea organismului pentru efort"
Format carte: A5;
Număr jocuri: 30;
Număr pagini: 50;
Interior carte: color.
Fiecare joc din carte este însoțit de către descrierea jocului + o reprezentare grafică color.
În continuare vă prezentă un joc din carte.
Dribling în funcție de zar
Materiale necesare:
- conuri, mingi de handbal sau baschet, un zar.
Descrierea jocului:
Se va realiza un dreptunghi, în mijlocul acestuia va fi așezat un con.
Dimensiunea dreptunghiului va fi stabilită de către profesorul clasei în funcție de numărul elevilor care participă la joc.
Colectivul clasei va fi împărțit în patru grupe, pe fiecare latură a dreptunghiului va fi așezată o grupă.
Fiecare grupă va avea un număr de la 1 la 4, iar fiecare elev va avea o minge de baschet sau de handbal în posesia lui.
Elevii vor executa dribling pe loc specific jocului de baschet/handbal, profesorul clasei aruncă zarul pe suprafața de joc.
Dacă a căzut o cifră de la 1 la 4, grupa cu respectivul număr efectuează dribling din deplasare până la conul din mijloc și înapoi.
Dacă zarul indică cifra 5 sau 6 grupele vor realiza următoarele:
- cifra 5 - toate grupele efectuează dribling cu schimbarea locurilor spre partea dreaptă;
- cifra 6- toate grupele efectuează dribling cu schimbarea locurilor spre partea stângă.
Pe tot parcursul jocului, grupele își vor păstra numerele primite la început de joc.